I miejsce - Sport i rekreacja, czyli jak Kowalski odpoczywa, Społeczna Szkoła Podstawowa nr 26 im. prof. Jigoro Kano STO w Warszawie
Ciekawe i różnorodne działania projektowe realizujące wybrany aspekt (aktywny wypoczynek) tematu przewodniego VII edycji Konkursu, m.in. wywiad z psychologiem sportu, badania ankietowe, lekcje wychowania fizycznego dla młodszych klas według scenariusza uwzględniającego gry z dawnych lat, mapa miejsc do wakeboardingu. Na wyróżnienie zasługuje umiejętne ukazanie dawności i współczesności oraz oryginalność produktów takich jak paszport poszukiwacza rekreacji.
https://padlet.com/mredaszkamadej/sport-i-rekreacja-czyli-jak-kowalski-odpoczywa-baqorxxoplpbg8ut
II miejsce - Turystyka jako element życia mieszkańców Mazowsza na przykładzie wybranych atrakcji regionu, Prywatna Szkoła Podstawowa nr 62 im. Joanny Kolasińskiej w Warszawie
Oryginalny i interesujący projekt skoncentrowany na turystyce w kontekście życia codziennego Mazowsza. Zagadnienia zostały ładnie zaprezentowane na stronie internetowej, co świadczy o wysokich kompetencjach uczniów z zakresu technologii informacyjno – komunikacyjnej. Całość wzbogacona jest o interaktywne prezentacje, filmy, wywiady z mieszkańcami, nagrania legend oraz zdjęcia z odwiedzonych w trakcie realizacji projektu miejsc w Warszawie i okolicach.
https://sites.google.com/psp62.pl/turystyka-jako-element-ycia-mi/strona-g%C5%82%C3%B3wna
III miejsce - Podróż po dawnym Mazowszu, Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kornela Makuszyńskiego nr 3 w Płocku
Interesujący pomysł na przedstawienie warunków życia codziennego na mazowieckiej wsi kilkadziesiąt lat temu, m.in. poprzez narrację w pierwszej osobie. W twórczy sposób zostały wykorzystane informacje zdobyte w okolicznych muzeach i bibliotekach. Produkty mogą stanowić pomoc dydaktyczną podczas rozmów o regionie np. książka kucharska Przepiśnik z dawnych lat, gry stworzone w aplikacjach internetowych Wordwall i LearningApps.
https://www.canva.com/design/DAGcR3q1aOw/inlpnznheWhOeJYCbyE6BQ/edit
https://www.canva.com/design/DAGcMSOB588/tsW2Vcf_3gyWHEvMXvdBLA/edit
WYRÓŻNIENIA
W projekcie uczniowie podjęli wiele działań i uzyskali ciekawe rezultaty. Do realizacji zadań wykorzystali m.in. zasoby muzeum etnograficznego znajdującego się obok szkoły. Wśród produktów na uwagę zasługują: prezentacja multimedialna o dawnych przedmiotach codziennego użytku, film Pranie, lekcja matematyki z kroczkiem. Grupa projektowa podzieliła się zdobytą wiedzą z kolegami z młodszych klas. Zebrała też relacje od starszych mieszkańców swojej miejscowości.
https://padlet.com/mgodziemska/dzie-jak-co-dzie-dawniej-i-dzi-ncthia1sa81vv3cy
Działania projektowe dobrze zaplanowane, począwszy od wycieczki do Muzeum Warszawy, która stała się źródłem wiedzy i inspiracji do dalszych poczynań, takich jak malowanie glinianych naczyń według wzorów utrwalonych na fotografiach, aż po prowadzenie zajęć (z wątkiem plastycznym) dla klas młodszych. Zespół projektowy przeprowadził wywiady na temat życia codziennego z rodzicami i innymi uczniami. Ciekawie wypada zestawienie wywiadu z tatą i wywiadów z młodszymi kolegami ze szkoły.
https://padlet.com/barwymazowieckiejcodziennosci/barwy-mazowieckiej-codzienno-ci-11ik80f5w34622tf
Projekt realizuje temat przewodni poprzez ukazanie życia codziennego w Płońsku w okresie przedwojennym. Prezentuje dużo działań grupy projektowej, w tym wizytę w Domu Pamięci i Pracowni Dziejów Miasta. Rezultaty świadczą o dużym zaangażowaniu uczennic w prace projektowe np. spotkanie z lokalnym poetą, warsztaty przedwojennej mody, lapbook, prelekcja o przedwojennym Płońsku dla piątoklasistów. Do upowszechniania rezultatów wykorzystano Instagram
https://www.instagram.com/p/DDz74bVINAj/
Projekt w oryginalny sposób realizuje temat przewodni konkursu. Na uwagę zasługują różnorodne działania i efekty realizacji np.: wycieczki uczniów do Muzeum Motoryzacji, Pojazdów Konnych, Łowiectwa i Jeździectwa, czy do Instytutu Lotnictwa. Różnorodne produkty projektowe: prezentacja, quizy, plakaty, zajęcia w klasach młodszych. Ciekawym pomysłem było przeprowadzenie rozmowy z kolekcjonerem gadżetów z zakresu komunikacji.
Ciekawy pomysł na projekt zrealizowany w bardzo prosty sposób. Źródła informacji o codzienności Mazowsza stanowiły teksty kultury: poezja, piosenki oraz teksty publicystyczne. Adekwatny sposób wykorzystania AI – zobrazowanie informacji wynikających z analizowanych tekstów. Ładna prezentacja projektu w serwisie Canva. Na uwagę zasługują wnioski sformułowane na przyszłość dotyczące codzienności Mazowsza.
https://spproboszczewice.pl/index.php/pl/kontakt/1352-konkurs-wiedzy-o-mazowszu